Ansigtsyoga og ansigtsgymnastik mod rynker – virker det? Få svar og øvelser her

Faceyoga - ansigts yoga for begyndere

Vi vil allesammen gerne holde fast i ungdommen så lang tid som vi kan. Og du er sikkert endt her, fordi du gerne vil finde ud af om du kan fjerne rynkerne – eller bremse rynkernes frembrusen – med ansigtsyoga eller ansigtsgymnastik.

Det du kommer til at læse om her er:

  • Om ansigtsyoga eller ansigtsgymnastik virker eller har en effekt
  • Hvilke ansigtsyoga øvelser du kan lave mod rynker
  • Hvad du ellers kan gøre for, at mindske rynkerne
  • Plus lidt gode råd til hverdagen om, hvordan du “undgår” rynker
  • Du får en masse GRATIS videoer som du kan bruge

Virker ansigtsyoga eller ansigtsgymnastik?

Der er faktisk en masse holdninger til om ansigtsyoga har en effekt mod rynker. Om det kan fjerne rynker eller om det kan bremse rynkernes fremskridt. Omend der puttes en masse penge i forskning af rynker, hud, ansigtscremer og skønhed, så er det præcise, klare og sande svar formentlig ikke givet. Man har jo heller ikke en mulighed for, at kunne undersøge den samme person to gange. Så om det er ansigtsyoga, cremer, DNA eller levemåde, så får nogen bare flere eller tydligere rynker end andre.

Nogle af modargumenterne er, at man gør “elastikken” slap i huden ved at lave træk og stræk i huden.

Argumenterne for ansigtsyoga er, at man øge blodcirkulationen, lave udrensningsøvelser og træner huden og musklerne.

Og læser du bogen af Susanne Dyhr vil du også lære om mimik, holdninger og nogle vaner som kan være gode at ændre. Du kan se bogen længere nede. Plus et par videoer fra Susanne Dyhr og Charlotte Laulund også.

…men ansigtsyoga virker i hvert fald ikke, hvis ikke du gør det 🙂

Hvilke ansigtsyoga øvelser skal du lave?

Der er faktisk man flere slags øvelser du kan lave, når det kommer til ansigtsyoga. Jeg har bragt et udsnit her nedenfor. De fleste af videoerne er fra Charlotte Laulund fra “ditansigt”.

Der kommer løbende flere videoer og øvelser til dig.

Ellers kan jeg meget anbefale bogen af Susanne Dyhr. Se den lidt længere nede.

Ansigtsyoga mod rynker mellem øjenbrynene

Ansigtsyoga øvelser for dine kinder

Ansigtsøvelse med kuglepen

Ansigtsyoga for øjnene

Ansigtsyoga for hals

Ansigtsyoga for øjnene

Sponsoreret indhold

Ansigtsyoga bogen fra den meget populære Susanne Dyhr

Ansigtsyoga er utroligt populært og Susanne Dyhrs populære bog har ikke gjort fænomenet mindre i Danmark. Du kan købe bogen lige her.

Ansigtsyoga med Susanne Dyhr

 

Andre fantastiske bøger og ansigtsyoga

Faceyoga - Cecilie Blaksted - Bog
 Faceyoga – Cecilie Blaksted – Køb den her
Ansigtsyoga - Opstrammende Ansigtsøvelser - Danielle Collins - Bog
Ansigtsyoga – Opstrammende Ansigtsøvelser – Danielle Collins – Køb den her

 

Alternativer til ansigtsyoga

Hvis ikke du er overbevist om, at du skal lave ansigtsyoga og måske er du ikke sikker på, at det virker. Men der er selvfølgelig nogle andre metoder du kan benytte dig af.

I den lidt kontroversielle ende ligger “skønhedsoptimeringer” som botox eller det meget for tiden populære tilskud af kollagen. Kollagen som er naturligt tilstede i din hud. Kollagen holder huden spændstig. Vil du vide mere om forsøg med kollagen, så kan du læse et skriv her.

Kollagen kan indtages via pulver, cremer eller direkte i huden med nål. Metoden med nål er mest effektiv, i forhold til at tilføre huden mest muligt kollagen, men også den dyreste.

En anden mulighed er at stå på hovedet. Ja, præcis, stå på hovedet på en hovedstandsstol. Det har en anti-age-effekt at stå på hovedet, og øger blodcirkulationen i ansigtet. Se hvordan du bruger en Feetup hovedstandsstol her.

Cremer mod rynker

Du kan også bruge cremer. Cremer bliver brugt af virkeligt mange og det er også bevist, at have en gavnlig effekt for huden. Du kan læse denne artikel om en engelsk og positiv undersøgelse.

Danish Skin Care MINI sæt
Køb Danish Skin Care mini sæt her

Køb Danish Skin Care mini sæt her

Råd til at mindske rynkerne

Her til slut skal du lige have lidt tips til, at mindske eller udsætte din rynker lidt. Nogle tips som ikke er ansigtsgymnastik eller ansigtsyoga, men helt almindelig hverdagstips.

  • Undgå for meget sol
  • Motioner
  • Spis sundt
  • Undgå rygning
  • Drik masser af vand
  • Få frisk luft