Jeg er skribent på YogaØvelser.dk fordi yoga har gjort rigtig meget for mig de senere år. Jeg har altid været noget fordomsfuld i forhold til yoga for mænd, men heldigvis helt ubegrundet. Jeg har set lyset i yoga og det som yoga kan byde på - og det er jeg sikker på at du også kommer til :)

Sponsoreret indhold

De fleste kender til den ældgamle motions- og meditationsform yoga, men vidste du, at den er god til meget mere end bare at gøre dig mere smidig? Yoga har en lang række sundhedsfordele og faktisk viser studier, at yoga gør dig lykkeligere. Det øger også din koncentration og din evne til at fokusere, sætter gang i det blodomløb og sørger for, at dit fordøjelsessystem fungerer optimalt, og det giver dig en bedre søvn, hvis du laver yoga lige inden sengetid. Det holder både din krop og din hjerne smidig og nogle mener endda, at det holder kroppen ung.

Yoga er godt for enormt mange ting og mange af de ting, man opnår gennem sin yogatræning, kan overføres til andre aspekter af livet. Yoga giver en helt speciel form for ro og overblik og det er noget, der kan komme til gode i mange situationer.

I denne artikel skal vi se lidt nærmere på, hvordan yoga for eksempel kan være med til at gøre dig til en bedre pokerspiller. Hvis du synes, det lyder skørt, så bare læs med her – yoga kan nemlig en hel del.

Yoga har mange sundhedsfordele, der kan gøre nytte i mange forskellige situationer.

 

Den gode pokerspiller

Der er mange evner, man skal have for at være en god pokerspiller. Det er for eksempel vigtigt at have evnen til at fokusere og koncentrere sig i lange perioder ad gangen og – tro det eller ej – de fleste pokerspillere er faktisk i ret god form. Det at holde sig i form, være fit og aktiv, og leve sundt øger din koncentrationsevne. Du har måske spillet poker før enten i virkeligheden eller på nettet og så har du nok bemærket, hvor meget du skal koncentrere dig. Hvis du ikke har prøvet af spille før, kan vi anbefale, at du for eksempel prøver at spille poker hos 888.dk.

Der er andre evner, der skal være til stede hos en god pokerspiller, så lad os kigge lidt nærmere på det og se på, hvordan yoga kan gøre dig til en bedre spiller.

Du have et godt overblik og evnen til at kunne danne dig et overblik over en given situation ved pokerbordet. Du skal kunne tænke hurtigt og være i stand til at forudse de næste par træk og du skal kunne være udholdende i lange perioder ad gangen uden pauser. Der er mange gode grunde til at dyrke yogaog yoga kan hjælpe dig med at opnå alt dette, så det er bare med at komme i gang. Det er dog også vigtigt at tage helhedsbilledet i betragtning og for at opnå den bedste effekt af yogaen, så er det godt at kombinere det med sund kost, tilstrækkeligt med søvn og masser af vand.

Hvis vi starter med maden, så kan de fleste mennesker jo lide søde sager som kage, sodavand, og slik, og også fede madvarer og retter tiltaler mange og det er der faktisk en enkel, evolutionær forklaring på. Sukker- og fedtholdige fødevarer er nemlig dem, der indeholder flest kalorier, og før supermarkederne og fastfoodrestauranterne gjorde mad lettilgængeligt, var det vigtigt for vores forfædre at indtage mad, der var rig på kalorier, så de kunne holde til mere og så de var i stand til at gå lidt længere mellem de nogle gange sparsomme måltider. Derfor er vores hjerne forudindstillet til at kunne lide mad med masser af fedt og sukker. Det er dog bare ikke særlig smart i nutidens samfund, så derfor er det vigtigt at være bevidst om, hvad vi indtager.

Alle mennesker har brug for makronæringstoffer og helst i den nogenlunde rigtige mængde. Det vil sige, at vi alle har brug for kulhydrater, fedt, og protein. Sundhedsstyrelsen anbefaler en fordeling af makronæringsstofferne således, at vi 25 – 40 % af vores daglige energiindtag kommer fra fedt (helst af den umættede og flerumættede slags), 10 – 20 % kommer fra proteiner og størstedelen på 50 – 60 % kommer fra kulhydrater (helst de grove af slagsen). Derudover skal vi selvfølgelig også sørge for at få tilstrækkeligt med vitaminer og mineraler og her er især jern, B12 og D-vitamin vigtigt, når vi bor her i Danmark.

Fiber og tilstrækkeligt med væske er også essentielt til at opretholde en sund krop og især vand er vigtigt.Det er nemlig rigtigt vigtigt at holde sin krop og hjerne tilstrækkeligt hydreret, men som bekendt så er det ikke helt ligegyldigt, hvad du byder den på. Det bedste er faktisk bare at drikke vand og undlade ting som sodavand og alkohol – specielt, hvis du snart skal spille med i en turnering eller bare gerne vil kunne give den lidt ekstra om bordet med vennerne om lørdagen. Alkohol sløver nemlig kroppen og sanserne og kan hæmme din præstationsevne. The eller vand er dit bedste bud og hvis du synes, det lyder kedeligt, så kan du altid pifte det lidt op med et par lækre skiver citron eller nogle frosne bær.

Yoga til den seriøse spiller

Hvor skal du så starte henne for at få den ultimative yogaoplevelse, der kan bringe dig tættere på indre ro, større overblik, og øget koncentration? Det kan måske virke uoverskueligt, hvis du aldrig har dyrket yoga før, men heldigvis er der masser af hold rundt omkring i de lokale motionscentre, som man kan tilmelde sig. Der er også en del apps, man kan downloade, som for eksempel appen Keep Yoga, som guider dig igennem dine yogasessioner, og som også har nogle gode meditationsprogrammer. Meditation er nemlig en del af yoga og du kan med fordel inkorporere meditative elementer i din træning for at opnå indre ro og en øget koncentrationsevne.

Hvis du har mod på bare at kaste dig ud i det, så kan du her finde 21 øvelser for begyndere, der er det perfekte sted at starte.

Effekten af yoga kan nærmest mærkes med det samme. Noget af det vigtigste i din træning er at være opmærksom, fokusere og til stede i nuet. Især det at kunne være til stede i nuet under din træning, kan hjælpe dig gevaldigt med at fokusere under pokerspillet – og er generelt en rigtig god evne at mestre i dagligdagen.

Vi håber, du har fundet inspiration og modet til at kaste dig over yogaen som træningsredskab. Yoga kan også med fordel kombineres med andre sportsgrene som for eksempel løb, svømning, fodbold, tennis, og praktisk talt alle andre former for sport. Det er også et fremragende redskab til afspænding og afslapning mellem spil og kampe for at få løsnet både muskler og sind.

Rigtig god fornøjelse med din træning!

yoga øvelser

Få de 21 bedste yogaøvelser

-og deltag i lodtrækningen om gavekort på 500 kr. HVER måned!

Når du klikker "Hent øvelserne nu" tilmeldes du nyhedsbrevet. Du vil modtage yogaprogrammer, fitness-råd og tilbud [kan nemt afmeldes].

Sådan! Du har nu adgang til dine yogaøvelser - god fornøjelse :)

gavekort-gaveregn-2

Vind 500 kr. HVER måned
og shop hos "Den Intelligente Krop"

Når du klikker "Deltag" tilmeldes du også vores nyhedsbrev. Du vil modtage yogaprogrammer, fitness-råd og tilbud [kan altid nemt afmeldes].

Du deltager nu i lodtrækningen om 500 kr. på gavekort hver måned.

Share This