Stå på hovedet med en hovedstandsstol

...og oplev en anti-age-effekt uden sidestykke!

Sponsoreret indhold

Inden for yoga er Sirsasana – hovedstand – en velkendt, men også meget udfordrende yogastilling, som har mange positive og virkningsfulde effekter på krop og sjæl. Hovedstand tilfører kroppen ny livsenergi og renser lymfesystemet for affaldsstoffer, og regelmæssig hovedstand modvirker aldringsprocessen. Der er simpelthen tale om en anti-age-effekt!

FeetUp Hovedstandsstol


Læs mere her

FeetUp Hovedstandsstol (Classic/Natur)


Læs mere her

[VIDEO] Sådan bruger du en hovedstandsstol

Hvorfor er det godt at bruge en hovedstandsstol?

Den traditionelle måde at lave en hovedstand på er at stå direkte på hovedet. Men det belaster selvfølgelig dit hoved og din nakke temmelig meget, og hvis du praktiserer hovedstand hver dag, så vil det være en daglig belastning. Det gode ved at anvende en hovedstandsstol er, at du flytter presset fra din kropsvægt over på dine skuldre i stedet for. Anvender du en hovedstandsstol med polstring, så vil det føles langt mere behageligt at stå på hovedet, uanset om du står på hovedet 1, 5 eller 30 minutter om dagen.

Hvad gavner en hovedstandsstol?

Hovedstandsstolen er super gavnlig for dig, som gerne vil lære at lave en hovedstand. Med din voksne kropsvægt vil det være langt mere behageligt at lade skuldrene hvile på hovedstandsstolens polstring, og hovedstandsstolen vil også støtte dig, når du skal lave øvelsen. Det er nemlig ikke sådan, at du bare – vupti – kan lave en hovedstand. Det kræver øvelse og træning, hvor du starter med at stå i forskellige andre stillinger for at vænne kroppen til at lave en hovedstand. I den forbindelse er en hovedstandsstol et rigtig nyttigt redskab, som du både kan anvende på egen hånd ved f.eks. at sætte hovedstandsstolen op ad en væg, så den ikke vælter, eller du kan få hjælp af en yogalærer til at lave øvelserne og hovedstanden på hovedstandsstolen. Så snart du begynder at lave de forskellige øvelser og vende hovedet nedad på hovedstandsstolen, vil du opleve en række gavnlige effekter som øget koncentrationsevne, forbedret hjernefunktion, reduktion af stress, bedre fordøjelse, bedre koordinations- og balanceevne, forebyggelse af åreknuder, anti-age effekt, større klarhed i sindet m.m. Så det er absolut en win-win-situation at bruge en hovedstandsstol, selvom det også kræver tålmodighed og øvelse at mestre en hovedstand.

Vælg den godkendte og velkendte model fra FeetUp®

Når du skal ud at finde en hovedstandsstol, så er det vigtigt at vælge en godkendt model, som er designet specielt til formålet, og hvor du kan føle dig tryg ved at bruge den. Du kan f.eks. anvende modellen FeetUp® hovedstandsstol, som ligner en lav skammel med fire ben, og hvor der er et hul, du kan stikke dit hoved ned i. Så kan du stå på dine skuldre, og hovedstandsstolen har en dejlig blød polstring, så du ikke bliver øm i skuldrene. Dermed kan du holde ud at stå på hovedet i længere tid, og det er nemt at have en daglig praksis med at lave hovedstand.

Er det svært at bruge en hovedstandsstol som FeetUp®?

Som mange andre ting her i livet kræver det øvelse at lære hovedstand. Men med en hovedstandsstol fra FeetUp® vil det blive nemmere for dig at træne de forskellige stillinger og øve dig, så du til sidst kan lave en rigtig hovedstand. Det er ikke svært at bruge en FeetUp® hovedstandsstol, når først du kommer i gang. Så det handler bare om at kaste sig ud i det. Du skal dog have lidt tålmodighed med det. Inden for yoga er det helt normalt, at man går langsomt frem med de forskellige øvelser for at strække kroppen langsomt ud og vænne den til at stå i mange forskellige slags stillinger. Det kan din yogalærer fortælle dig meget mere om, og han eller hun kan guide dig hele vejen, så du lærer at udfører øvelserne korrekt fra starten af.
Når du endelig når dertil, hvor du står på hovedet, så bliv i stillingen i 30 sekunder. Væn dernæst kroppen gradvis til at stå der i længere og længere tid. Du kan godt træne dig op til at stå på hovedet i 30 minutter, men det mest almindelige er at gøre det i fem minutter. En regelmæssig praksis på 1-5 minutter om dagen vil helt sikkert være meget virkningsfuld for dit fysiske og mentale helbred, men jo længere tid du kan stå på hovedet, jo dybere en indvirkning vil det have på din krop og sjæl. Så det gælder bare om at komme i gang med hovedstand og få et boost af den foryngende livsenergi.

yoga øvelser

Få de 21 bedste yogaøvelser

-og deltag i lodtrækningen om gavekort på 500 kr. HVER måned!

Når du klikker "Hent øvelserne nu" tilmeldes du nyhedsbrevet. Du vil modtage yogaprogrammer, fitness-råd og tilbud [kan nemt afmeldes].

Sådan! Du har nu adgang til dine yogaøvelser - god fornøjelse :)

gavekort-gaveregn-2

Vind 500 kr. HVER måned
og shop hos "Den Intelligente Krop"

Når du klikker "Deltag" tilmeldes du også vores nyhedsbrev. Du vil modtage yogaprogrammer, fitness-råd og tilbud [kan altid nemt afmeldes].

Du deltager nu i lodtrækningen om 500 kr. på gavekort hver måned.

Share This