Balancepude - sådan styrker du de små muskler

#GODBALANCE

Træn balancen og styrk kroppen med en balancepude

Hvilken model skal du vælge, hvis du gerne vil i gang med at træne eller genoptræne med en balancepude?

Vi starter hårdt ud med vise de bedste balancepuder på markedet.

Abilica Soft Balance Blå balancepude

Læs mere her

Balancepude JobOut sort Ø33cm

Læs mere her

Balancepude med luftpumpe Cushport InnovaGoods

Læs mere her

Balancepude med luftpumpe Cushport InnovaGoods

Læs mere her

cPro9 Massage Balancepude

Læs mere her

Dynair XXL Sidde-/Balancepude

Læs mere her

Hvad er en balancepude?

Det er en pude, som man enten pumper luft i, eller som er lukket tæt med luft, og som man kan bruge til, at træne og forbedre sin balance. Puden kan være firkantet eller rund, og den har en glat side og en nubret side.

Før man tager den i anvendelse, skal den pumpes op med luft først. Når den fyldes med luft, og man stiller sig på den eller sidder på den, skaber luften bevægelse i kroppen, hvilket muliggør, at man kan træne sin balance.

Abilica Soft Balance Blå balancepude

Læs mere her

Balancepude JobOut sort Ø33cm

Læs mere her

Balancepude med luftpumpe Cushport InnovaGoods

Læs mere her

Balancepude med luftpumpe Cushport InnovaGoods

Læs mere her

cPro9 Massage Balancepude

Læs mere her

Dynair XXL Sidde-/Balancepude

Læs mere her

Hvad bruger man en balancepude til?

Man bruger den til at træne balance og koordination. Man kan bruge den både til genoptræning og til daglig træning, som har til formål at forebygge fx rygsmerter. Mange af os har stillesiddende arbejde og risikerer at få fysiske smerter, men med en balancepude er det muligt at sidde på kontoret og arbejde, imens man træner sin balance og styrker sin ryg og sin core, når man sidder på puden.

Forebyggelse af rygsmerter og styrkelse af din core kan gøres meget effektivt med Planken. Du kan prøve en Planken Challenge her.

Når man pumper puden op, bestemmer man selv, hvor meget luft der skal være i den. Fordelen ved selv at kunne justere dette er, at uanset om man træner for at forebygge fysiske skavanker eller fx genoptræner efter en knæskade, så kan luften i puden tilpasses efter behov.

Yogaøvelser er også en fremragende træning, når man skal genoptrænes eller styrkes mod skader.

Abilica Soft Balance Blå balancepude

Læs mere her

Balancepude JobOut sort Ø33cm

Læs mere her

Balancepude med luftpumpe Cushport InnovaGoods

Læs mere her

Balancepude med luftpumpe Cushport InnovaGoods

Læs mere her

cPro9 Massage Balancepude

Læs mere her

Dynair XXL Sidde-/Balancepude

Læs mere her

Er det nemt at stå på en balancepude?

Der er forskelligt, hvor gode vi mennesker er til at holde balancen. Nogle skal øve sig lidt mere end andre, men vi kan anbefale, at man træner med balancepuden 10-30 minutter ad gangen og gentager træningen et par gange om dagen. Har du en dårlig balance, kan du starte med at træne i 10 minutter og så efterhånden bruge mere og mere tid på at stå eller sidde på balancepuden.

Hvorfor skal man bruge en balancepude?

Balancepuden aktiverer musklerne i kroppen, og den styrker både core og ryg. Samtidig får man forbedret sin balance og koordinationsevne, hvilket er vigtigt i hverdagen. Har man en dårlig kropsholdning og døjer med smerter, så kan balancepuden hjælpe med at forbedre kropsholdningen, så smerterne reduceres eller forsvinder helt. En balancepude kan bruges af både voksne og børn. En balancepude kan bruges på skift af de forskellige familiemedlemmer, hvis man har en derhjemme. Men man kan også tage den med på jobbet og få glæde af den, mens man arbejder.

yoga øvelser

Få de 21 bedste yogaøvelser

-og deltag i lodtrækningen om gavekort på 500 kr. HVER måned!

Når du klikker "Hent øvelserne nu" tilmeldes du nyhedsbrevet. Du vil modtage yogaprogrammer, fitness-råd og tilbud [kan nemt afmeldes].

Sådan! Du har nu adgang til dine yogaøvelser - god fornøjelse :)

Share This