Recovery Boots

De fleste af Jer, som læser dette dyrker formentlig enten CrossFit eller cykling. Eller en sportsgren, som er fysisk krævende.
Dine krævende træningsprogrammer skal passe sammen med dine travle familie- og arbejdsplaner. Du skal være yderst effektiv med din tid og sørg for, at hver træning tæller. Din restitutionstid går ofte med, at sidde ved et skrivebord, mens du arbejder eller andre aktiviteter. Du læser sikkert dette med forhåbninger om, at finde en restitutionsmetode, som ikke kun giver dig mulighed for, at fungere “normalt” resten af dagen, men også giver dig mulighed for, at træne hårdt, optimalt og maksimalt allerede dagen efter.

OptiFlow Recovery Boots

Hvornår kan du bruge Recovery Boots?

Umiddelbart efter fysisk aktivitet

Når du træner hårdt, så “nedbryder” du dine muskler og laver en masse små fibersprængninger. Det gør at der sendes signaler til din krop om, at genopbygge musklerne stærkere end hvad de var før. Sekventiel puls kompression har vist sig, at gøre et bemærkelsesværdigt arbejde for, at fjerne inflammation efter træning. Der er ingen nem måde, at forklare de præcise mekanismer på, men i grunden har den sekventielle puls kompression vist sig, at øge signalerne, der fører til proteinsyntese og muskelvækst. Recovery Boots har også vist sig, at reducere mælkesyre niveauer lige så effektivt som nem aerob træning, når de er færdige efter træning. Så til dem af Jer, der ikke kan slå “off switch’en” fra i de sidste 10 minutter af en træning eller bare ønsker, at få hver eneste mulighed for intensitet du kan i løbet af den tid, du skal træne, kan det være en fantastisk måde, at hjælpe med at starte restitutionsprocessen.

FØR fysisk aktivitet som en del af opvarmningen

Det er nok ikke det første du tænker, når du tænker Recovery Boots, at du kan bruge dem til opvarmning. Men flere er begyndt godt, at kunne godt lide at bruge dem om morgenen, men de får en kop kaffe og sidde i støvlerne i en halv times tid før du starter din træning. Dette gør flere gode ting. For det første får det dig op lidt tidligere og lader din krop vågne op og begynde med at fungere, før du starter din træning. Recovery Boots kan hjælpe kroppen med, at starte opvarmningsprocessen, før den rent faktisk begynder at bevæge sig. Den sekventielle pulsekompression har vist sig, at øge blodgennemstrømningen og vævstemperaturen, hvilket øger bevægelsesområdet (et af hovedelementerne i opvarmningsperioden).Støvlerne kan også øge neurale aktivering, samt andre biologiske funktioner, som hjælper med, at forberede kroppen til motion. Du kan selvfølgelig også bruge støvlerne inden den anden eller tredje træning i løbet af dagen.

Endelig har brugen af ​​støvlerne efter træning også vist sig, at reducere smerte og stivhed. Så i det store hele vil du føle dig meget bedre tilpas, hvis du bruger kompressionsstøvlerne efter træning. Efter hårdt træningstid er det ofte svært, at være godt nok tilpas til, at kunne sove godt. Om aftenen, når dine ben kan føles som bly, kan det være godt at sidde i støvlerne i en halv times tid eller deromkring, så kan du slappe bedre af før sengetid. Det er gavnligt for mange af de samme grunde som, at støvlerne er effektive til opvarmning. Du kan øge cirkulationen til underekstremiteterne uden at hæve din hjertefrekvens. Det giver dig en god mulighed for, at kunne slappe helt af. Undersøgelser viser, at Recovery Boots kan have indvirkning på, at fremskynde fraktur eller anden blødtvævs-heling.

Teknologien bag OptiFlow Recovery Boots

Evnen til at simulere kroppens egen blodpumpepåvirkning gør OptiFlow til en af de førende på markedet for restitutionsstøvler. Blod taber næsten alt det momentum, der er skabt af hjertet, efter at det passerer gennem ultrafine kapillærer – de små “skibe”, der leverer blod direkte til musklerne. Muskelkontraktion og envejsventiler i venerne skaber en naturlig pumpemekanisme, hvor benmuskler spiller hjertes rolle. OptiFlow Recovery Boots er designet til, at efterligne den pumpende effekt, mens du bare ligger på sofaen.

Kroppens muskelpumpe

Muskelkontraktion klemmer vener og skubber blod ud i begge retninger.

Envejsventilen under den kontraherende muskel stopper væsken fra, at bevæge sig mod fødderne, og ventilen over muskelen tillader blod at passere.

Kompressionsbeklædninger sætter pres på de samme blodkar og reducerer muligheden for væske til, at ophobe sig i benene.

Systemet er ret stort. Montering og opsætning er dog utroligt simpel: Sæt slangen i pumpeenheden og enheden i en stikkontakt. Tryk på en enkelt knap, og systemet begynder at fungere. Sensorer måler lufttrykket i hvert kammer for, at skræddersy programmet til hver enkelt benform og størrelse.

Restitutions-trend: Fordelene ved kompressionsterapi

Hvad er kompressionsterapi?

Komprimering som restitution er ikke noget nyt. Mange atleter er allerede afhængige af kompressionsstøvler og shorts efter træning, og forskning identificerer en forbindelse mellem kompressionsklædninger og reduceret muskelømhed. Pneumatisk kompressionsterapi er intens. Ærmerne, der ligner en større version af en blodtryksmanchet, har flere kamre fastgjort til en pumpe og styreenhed, og de er programmeret til, at give sekventiel pulserende kompression til et bestemt område.

Det hjælper med, at lette fjernelsen af ​​affaldsprodukter, betændelse, hævelse og fremmer en sund blodgennemstrømning.

Fungerer kompressionsterapi?

I modsætning til mange trendy restitutionsteknikker har denne behandling en solid historie med rødder i medicinsk videnskab. Recovery Boots har eksisteret i nogen tid. De var oprindeligt beregnet til medicinsk behandling af lymfødem (hævelse, ofte udløst af lymfeknudebeskadigelse eller fjernelse), styring af kredsløbssygdomme og forebyggelse af dyb venetrombose. Når teknikken anvendes til atleter, har undersøgelser vist en signifikant forbedring i acceleration efter træning samt øget fleksibilitet og bevægelse. Denne terapi kan bruges sammen med massage og is til behandling af skade.

Hvem er Recovery Boots relevante for?

Restitutionsstøvlerne er relevant for alle, der dyrker sport på et lidt højere plan eller som dyrker sport der er hård for kroppen.

Det kunne for eksempel være:
Cykling (landevej og mountainbike)
Klatring
Trailløb
CrossFit
Styrketræning
Ironman og triathlon
Fodbold

OptiFlow Recovery Boots sælges i 3 forskellige versioner

Pro4, Pro6 og Pro8.
Tallet angiver, hvor mange kamre der er i støvlerne.

[VIDEO] Sådan virker Recovery Boots

Share This