YOGA

Med yoga styrker du vigtige muskelgrupper, ryggen, core, får mentalt overskud og varigt vægttab


På YogaØvelser.dk finder du alle de bedste yoga øvelser, programmer og udstyr.

down icon

Yoga er for alle

Hvis du tror at yoga kun er, at sidde med benene over kors og sige uuuhmmmmm, så tager du helt fejl.

Og jeg vil fortælle dig hvorfor.
Yoga kan fysisk krævende, men er meget afslappende for dit sind.

Her på siden er der en række ting til dig, som enten vil begynde med yoga eller som måske allerede har været igang med yoga.

Hvor fysisk krævende er yoga egentlig?

Er du begynder og/eller har nogle fysiske begrænsninger eller skader, så er yoga heldigvis så individuel, at du presser eller udfordrer dig selv til det punkt, som føles rigtigt – og ikke mere. Så vil du roligt og sikkert fra uge til uge udvikle dig. Og det går hurtigt. Der er faktisk mærkbar fremgang fra uge til uge.

Overvejer du at starte på denne fantastiske sport? Men er ikke lige helt klar til, at tage springet til et hold endnu. Så er du kommet til det rette sted. Her kan du finde det du har brug for, for at komme igang derhjemme eller hvor du ønsker.

Hvorfor dyrke yoga? 5 grunde som med garanti vil ændre dit liv!

Der er flere gode grunde til, at dyrke yoga, men her de 5 bedste af dem. De giver dig virkelig hurtigt og mærkbare resultater.

  1. Afhjælper ryg og ledsmerter
  2. Forbedrer din kropsholdning markant
  3. Gør dig mere smidig
  4. Renser dit sind for hverdagens stress
  5. Du lærer at slappe rigtigt af

Alle disse gode resultater vil hjælpe dig uanset din alder, uanset din smidighed og uanset dit aktive niveau. Du kan få mærkbare resultater med bare én times yoga i ugen!

Websitet her skal hjælpe dig med det. Gøre det let for dig som enten er lidt skeptisk, ikke ved så meget om yoga eller bare dig, som har en travl hverdag, men har brug for alle de gode ting yoga kan gøre for dig.

Med yoga kan du ofte spare din fysioterapeut væk

Man af os danskere har problemer med ryggen på ét eller andet tidspunkt i livet. For mange bliver det det kun værre. Men yoga kan hjælpe dig af med rygsmerterne.

Yoga søger for at dine led bliver mere smidige, dine rygmuskler, mavemuskler og de helt små – men vigtige – muskelgrupper i din core bliver styrket. Din core er de nedre regioner i mave og ryg, plus de indre mavemuskler. De indre mavemuskel er for mange sjældent ret stærke. Det giver rygproblemer for mange.

Kan du tabe dig med yoga?

JA, det kan du ihvertfald. Slankekure virker sjældent på den lange bane. Desuden er de sure at komme igennem, og hvad så efter endt slankekur??

Det du skal sørge for er en let ændret livsstil. Ihvertfald når det kommer til kosten. Den rette kost giver dig varigt vægttab, en sundere krop og sind.

Jeg kan varmt anbefale “Slankeskolen” af Thomas Rosenstand. Faktisk er det meget misvisende, at kalde det for Slankeskolen. For det lyder meget som en superkur. Det er det også, men den bygger kun på en sund kost med de rette madvarer. Du må spise de mængder du vil, bare det er af de “rigtige” madvarer. Og ja, der er plads til lidt sødt også, selvom Thomas anbefaler dig at holde dig helt fra sukker.

Grundprincippet er at du gerne må spise indtil du er mæt, du må gerne spise fedt og du må gerne spise lidt godte engang imellem. Men du skal sørge for, at spise de sunde madvarer som ikke indeholder for mange kulhydrater, sukker og stivelse.

Men hvad har yoga og vægttab så med hinanden at gøre?

Yoga får din puls i vejret, men du er ikke forpustet, som når du løber en tur. Din forbrænding er super høj i den her form for fysisk udfoldelse. F.eks. hvis du er motionsløber og giver den gas, så forbrænder du sukkerdepoter og kulhydrater, men ikke decideret din fedtdepoter. Her er yoga bedre.

Og som sagt, yoga er for alle, nybegyndere som øvede. Unge som ældre. Tykke som tynde. Mænd som kvinder.