Det er et nyt år, og det betyder nytårsforsæt for de fleste. Mange af disse handler om en sundere krop og et sundere sind i form af træning. En af de træningsformer som mange kvinder er begyndt at give dig i kast med, er yoga. Yoga er på mange måder både sundt for krop og sind, men det kan ligesom med de fleste andre træningsformer være svært at tage sig sammen til at få det gjort. Læs med her og find inspiration til, hvordan du finder motivationen frem til at dyrke yoga.

Lav andre ting imens

En af grundene til at det kan være svært at finde motivationen til at dyrke yoga er, at mange ikke tror, at det er muligt at lave andre ting samtidig med, at man dyrker det. Dette er dog ikke virkeligheden. Yoga giver nemlig rig mulighed for at bruge tiden på andre ting samtidig. Du kan nemlig nemt dyrke yoga i pausen på arbejdspladsen, under madlavningen, når reklamerne kører på tv, eller imens at din tv-serie er i gang. Du kan også lave sådan noget som at spille online casino på Casino24.dk, læse, se en film eller noget helt fjerde. Når du laver ting imens, at du dyrker yoga, afhjælper du også kedsomhed, og fjerner hermed endnu en undskyldning for, hvorfor du ikke lige får dyrket den mængde yoga, som du havde lovet dig selv.

Det helt rigtige tidspunkt

Mange tror, at der kun er ét rigtigt tidspunkt at dyrke yoga på, fordi det er det tidspunkt, som alle de tynde instagram-kvinder træner på. Der er dog ikke noget tidspunkt, der er mere rigtigt end andre. I stedet handler det om at finde det tidspunkt på dagen, som fungerer bedst for dig, og som giver dig den største mængde motivation. Det kan være, at du har det bedst med at dyrke yoga lige inde, at du skal sove, eller når du lige er stået op om morgenen. Det kan også være, at du er en af dem, der har mest overskud midt på dagen til at gøre det.

Det gode ved yoga er, at det ikke kræver noget særligt at dyrke det, og derfor kan du også udføre dine øvelser, lige når det passer dig. Det kan være, at du lige har en halv time mellem, at du kommer hjem fra arbejde og skal aflevere børnene til sport.

Find en makker

Uanset om du har svært ved at komme i gang, eller bare nyder andres selskab, er det altid en god ide at finde en træningsmakker. En træningsmakker kan være med til at gøre hele processen meget sjovere, da der altid er en at tale med om træningen eller andre ting både under og efter yogaen. En træningsmakker giver også en større ansvarsfølelse, da du har nogen, som står og venter på dig og forventer, at du laver det samme, som dem. Det er meget nemmere at holde træningen ved lige, hvis der står en person i form af en træningsmakker, som du ikke ønsker at skuffe.

Vil du have de 21 mest populære yogaøvelser?

Indtast din email og alle øvelserne kan downloades som PDF. Print dem eller brug dem når som helst på din mobil eller tablet. De sendes også automatisk til din mail. (Privatlivspolitik og samtykke)

You have Successfully Subscribed!

Share This