Jeg er skribent på YogaØvelser.dk fordi yoga har gjort rigtig meget for mig de senere år. Jeg har altid været noget fordomsfuld i forhold til yoga for mænd, men heldigvis helt ubegrundet. Jeg har set lyset i yoga og det som yoga kan byde på - og det er jeg sikker på at du også kommer til :)

Sponsoreret indhold

De fleste af os kender til en presset hverdag. En hverdag hvor stressen overtager, og der ikke er mulighed for blot at slappe af. Derfor giver vi dig her tre ideer til mere nem afslapning i hverdagen.

Lav din egen oase

Et godt udgangspunkt for afslapning er at have et område, hvor det faktisk er muligt at slappe af. Hvor du føler dig godt tilpas, og for alvor kan slappe af og restituere. Det handler om at kunne føle sig hjemme, for det er først her, at du virkelig slapper af. Derfor handler det også om at kunne skabe tryghed. Det kan du blandt andet gøre ved at skabe et personligt hjem. Et hjem hvor enhver kan se, hvem der bor der. Et hjem fyldt med minder. Et hjem fyldt med farver, former og teksturer. Det kommer også til at kræve noget af selve boligen. Hvis du ikke føler dig tilpas i dit område, kan det være, du skal på jagt efter noget nyt. En bolig i et område, hvor du føler dig mere hjemme. En bolig der er tæt på det, du holder af. Det kan være alt fra yogastudiet, til skoven, vandet, veninderne eller centrum. Find en bolig, og dan din egen oase af ren afslapning.

Dyrk motion

Kilden til mere afslapning er klart, at du får mere motion ind i hverdagen. For de fleste af os er ro det der gør, at vi slapper af og mindsker stress fra hverdagen. For at skabe denne ro kan det være en god idé at dyrke motion. Motion kan nemlig i sig selv virke afstressende, det kan give energi, det hjælper på dit humør, dine tanker og sidst men ikke mindst hjælper det med din søvn. Du har nemlig meget større chance for en god nats søvn, hvis du har dyrket motion. Samtidig er det vigtigt, at motion ikke bliver sygeligt, for så ender det med, at du slet ikke slapper af. Der skal nemlig være plads til en normal hverdag, at dyrke motion, men også blot det at lave ingenting. For megen motion kan også ende med at udløse en form for angst, og det sætter endnu mere stress i gang i kroppen. Alt med måde.

Fokuser på det, du nyder

Sidst men ikke mindst, kan det være en god idé at bruge tid på det, du nyder. Det kan eksempelvis være at lave mad. Være et par timer om at købe ind og lave mad, hvis det er det, der får dig til at slappe af. Det kan også være at tage et langt bad eller gøre rent. Måske du nyder at spille computer? Måske du nyder at se Netflix? Læse en god bog? Det handler om, at du skal give dig selv tid til at gøre sådan noget. Hvis du interesserer dig for makeup, så brug tid på det. Hvem har ikke brug for at lære at lave den perfekte winged liner? I denne sammenhæng er et lille tip at kigge på denne bedst i test eyeliner.

yoga øvelser

Få de 21 bedste yogaøvelser

-og deltag i lodtrækningen om gavekort på 500 kr. HVER måned!

Når du klikker "Hent øvelserne nu" tilmeldes du nyhedsbrevet. Du vil modtage yogaprogrammer, fitness-råd og tilbud [kan nemt afmeldes].

Sådan! Du har nu adgang til dine yogaøvelser - god fornøjelse :)

Share This